Beton technológia

 
 

 

Transzportbeton


A betonkeverő üzemben a transzportbeton alkotóanyagait, vagyis a cementet, az adalékanyagot, a vizet és az adalékszereket egymástól elkülönítve a receptúrában meghatározott arányban hitelesített mérlegen lemérik, majd ez után meghatározott sorrendben adagolják a keverődobba. A gyártási program alapját az MSZ 4719:1982 és az MSZ 4798-1:2004 rendelkezései alkotják, a gyártási folyamatok zárt láncon működő számítógép által vezéreltek. Az általuk gyártott transzportbeton minőségét az üzemtől független, akkreditált laboratórium az előírásoknak megfelelően rendszeresen ellenőrzi. A friss betonból mintát vesznek, ebből próbakockát készítenek, majd a vizsgálat után az eredményeket a törési jegyzőkönyvben rögzítik.

 


 
 

Transzportbeton szállítás:


A betonkeveréknek az átadásakor kell olyan konzisztenciájúnak lennie, mint amilyet a vevő a rendelésben megadott. A friss betonkeverék konzisztenciája azonban az idő múlásával – akár billenőplatós gépkocsival, akár mixerkocsival szállítjuk – romlik, ezért  az átadás után az eltarthatósági időn belül meg kell kezdeni a bedolgozását!
A földnedves beton szállítása billenőplatós teherautóval történik. Ezt a munkaterület megközelíthetőségétől és a megrendelt transzportbeton mennyiségétől függően többféle méretű és kapacitású járművel végezzük.
transzportbetonA kissé képlékeny és a képlékeny konzisztenciájú transzportbeton szállítása beton mixerrel történik, melynek maximális kapacitása 10 m³. A mixer keverődobja megóvja a friss transzportbetont a külső környezet káros hatásaitól: meleg időben megakadályozza a kötés túl korai beindulását, hideg időben pedig megvédi a kihűléstől.

 


 
 

Pumpa és pumix használat:


transzportbeton BudapestKéplékeny vagy kissé képlékeny transzportbeton bedolgozásánál lehetőség van úgynevezett betonszivattyú, vagy más néven beton pumpa használatára. Erre akkor van szükség, ha a szállítást végző mixerből nem lehet közvetlenül a bedolgozási helyére beengedni betont. A betonszivattyúval a transzportbeton akár húsz-ötven méteres magasságba vagy ugyanekkora függőleges távolságra is könnyedén továbbítható távirányítással mozgatott gémen keresztül, emberi erő kifejtése nélkül. Ha szükséges, akkor ezt a távolságot a talaj mentén összeszerelt toldócsövek segítségével több tíz méteres távolságig növelhetjük. Ezt csőtelepítésnek nevezik. Alacsony finom rész tartalma miatt C12-es minőség alatti transzportbeton nem pumpálható.
A betonszivattyú speciális változata a pumix, ami tulajdonképpen egy pumpával felszerelt mixer. Teljes értékű pumpaként funkcionál, és e mellett betont is tud szállítani az építési területre.
pumixA betonszivattyú használata gépbérletnek minősül, tehát az üzemideje a helyszínre érkezéstől az elmosás befejezéséig tart és ehhez kell hozzáadni a ki -és beállási díjat ami pumix esetében +1 óra (összesen min. 3 óra) pumpa esetében +2 óra (összesen min. 4 óra). A munka végeztével a munkagép elmosására alkalmas helyet a megrendelőnek kell biztosítania!

 


 
 

A transzportbeton utókezelése:


Meleg időben az utókezelés a cement kémiai hidratációjának zavartalanná tétele mellett megakadályozza a beton idő előtti kiszáradását, mindenek előtt a nagy meleg, az erős napsütés és a szél hatására(már az enyhe szélmozgás is kárt tud okozni, ha folyamatosan éri felületét). A cement hidratációjához szükséges vizet a kötés és a kezdeti szilárdulás folyamán utókezeléssel kell a betonban tartani.
 
 
Három általános módszere van:

 

• A transzportbeton felületére vizet kell permetezni közvetlenül a bedolgozás után olyan gyakran, hogy ne száradjon ki. Ha ezt elmulasztjuk, vagy nem folyamatosan végezzük akkor a beton kiszárad és nem éri el a kívánt szilárdságot valamint repedések is kialakulhatnak a felületén.
• A beton felületét meg kell óvni a közvetlen napsütéstől. Le kell takarni folyamatosan nedvesített anyaggal, például geotextíliával.
• Meg kell akadályozni a transzportbeton nedvességtartalmának elpárolgását a zsaluzatnak a betonon való tartásával, és be kell burkolni vizet át nem eresztő anyagokkal. Ilyen anyag például a műanyag fólia vagy a párazáró védőbevonat(permetezővel kell felhordani), mely viaszos filmréteget képez a beton felületén. Ez a védőbevonat nem hordható olyan felületre, amelyre további betont, festést vagy olyan burkolatot helyeznek, amelynek a betonhoz kell tapadnia.

 

 
Ha a transzportbeton bedolgozása hideg időben, főleg fagypont alatti hőmérsékleten történik, akkor meg kell akadályozni a keverék erős lehűlését, esetleg megfagyását mert a téli hideg a betömörített betonra nagyon veszélyes. Az erős szélmozgástól ilyenkor is óvni kell!

 

• +5°C alatti külső hőmérsékletnél a transzportbeton kötése drasztikusan lelassul, ezért meg kell védeni a további lehűléstől. Hogy a kötés beindulását elősegítsük, kötésgyorsító vegyszert ajánlott ilyenkor használni.
• 0°C alatti külső hőmérsékletnél a transzportbeton kötése leáll, ezért be kell takarni és fűtőberendezéssel legalább +5°C-on kell tartani a hőmérsékletét. Azonban ekkor sem szabad megfeledkezni a kötésgyorsító használatáról.

 

 

Transzportbeton árak:

(szállítási díj nélkül)
C12/15-XOb(H)-16-F2  11.300,-Ft/m³+Áfa  (Bruttó: 14.351,-)
C16/20-XOv(H)-16-F2  12.200,-Ft/m³+Áfa  (Bruttó: 15.494,-)
C20/25-XC1-24-F3        13.200,-Ft/m³+Áfa  (Bruttó: 16.764,-)
C25/30-XC2-16-F2        13.600,-Ft/m³+Áfa  (Bruttó: 17.272,-)

 

Itt található a részletes beton árlista.
Nálunk van:
Minőségi Tanúsítvány
Rugalmas kiszállítás
Pumpa, pumix bérlés
Díjmentes pumpálás
előtti munkaterület
szemrevételezés
Tevékenységünk:
Tevékenységünk:

Készbeton vagy más néven mixerbeton és földnedves beton gyártása, értékesítése.

Információ, rendelés:
+36 20 405 7679
Szállítási területünk:
Szállítási területünk:

Budapest és vonzáskörzete.

Építőipari generál kivitelezés, szakipari munkák - Frandon Kft.